Hoe u uw e-mails overzet met IMAPSize op Windows
Als uw vorige hostingprovider cPanel niet gebruikt en het overzetten van e-mailaccounts en berichten tussen cPanel-servers geen toepasselijke optie voor u is, maar u uw e-mails toch naar uw nieuwe provider wilt overbrengen, volgt u deze stappen:
Download en installeer IMAPSize
IMAPSize is een gratis e-mailtoepassing van derden die alleen op Windows werkt. Hiermee kunt u een back-up maken van uw huidige e-mails en deze importeren in uw nieuwe provider-gebaseerde e-mailaccount.
U kunt IMAPSize via deze link… downloaden en op uw computer installeren.
Voeg een account toe
Zodra u IMAPSize voor de eerste keer opent, ziet u een dialoogvenster waarin u wordt gevraagd een account aan te maken, klik dan op de knop Ja.
Als je IMAPSize al eerder hebt gebruikt en een nieuw account wilt toevoegen, ga dan naar Account -> Nieuw.
Voer in het menu Account toevoegen de details in van het e-mailaccount waarvan u een back-up wilt maken (gebruikersnaam, wachtwoord, server, poort, enz.). Dit wordt uw oude e-mailaccount dat naar de nieuwe server moet worden gemigreerd.
Het is belangrijk op te merken dat u uw e-mail moet configureren met behulp van het IMAP-protocol. Als u de juiste IMAP-e-mailconfiguratie-instellingen niet kent, moet u contact opnemen met uw vorige hostingprovider voor verdere hulp.
Zodra de details zijn toegevoegd, klikt u op de knop OK.
Maak de e-mailback-up
Om de back-up te starten, klikt u op Accounts -> Back-upaccount -> Alle mappen selecteren -> Back-up maken.
Het dialoogvenster Accountback-up verschijnt. Selecteer de mappen waarvan u een back-up wilt maken. We raden u ten zeerste aan om op de knop Alles selecteren te klikken, zodat u een back-up kunt maken van al uw e-mails / mappen. Vervolgens selecteert u de knop Back-up om het maken van de back-up te starten.
Afhankelijk van uw totale mailboxgrootte kan dit proces enige tijd in beslag nemen. Merk op dat u een bevestigingsvenster zult zien wanneer de back-up wordt gemaakt.
Importeer de back-up naar de nieuwe server
Zodra het maken van de back-up is voltooid, moet u hetzelfde e-mailadres opnieuw aanmaken met hetzelfde wachtwoord op de nieuwe hostingserver. U kunt uw e-mails maken vanuit uw cPanel -> E-mailaccounts.
Vervolgens moet u teruggaan naar IMAPSize en de instellingen van de mailserver opnieuw configureren via View -> Options (rode circkel) met uw nieuwe provider IMAP-e-mailinstellingen (vermeld in cPanel -> E-mailaccounts -> Meer -> E-mailclient configureren).